Sunday, April 18, 2010

Sebuah EpisoD…

"ssnguhnya kebaikan dan keburukan hnya ade penilaian insan, tp disisi Allah ape yg ditakdirkanNYa pasti satu kebaikan..."


Sebuah EpisoD…

17hb april(sabtu)….abes test KOAM ,tpat kol 5 ku sampai kampung….

………5.02 mnit ptang (Babak Pertama)………

…Tokma ditikar sejadah sdg mngalunkan mukjizatMu….
…jada(moyangku) tpaku tkejut melihatku..mngkin xpacaye dgn kepulanganku…agk drastic…blik tnpe ade isyarat…hu2…

Dimensi perbualan kami…..*loghat kalate agk ssh nk tls

…..bkpo nangis?

….ado traso ati ngan sapo2 ko?

….dop…sajo ttibe rs nk nangis…(jwb die..)

…. mule bingung ngn situasi skrg…xde hjung pangkal, mnangis….

….lagaknyer spt, ade ssuatu yg nk diluahkan…


…..perbualan kami trus berlangsung……(ckup mmhami situasi skrg…-sendu yg kuat td,smakin krg didengari…plahan2 hilang bersame critenyer….)

…..jiwanyer smakin kebudakkan….trlalu sensitive…mmg berbeza dgn jada yg ku knal dlu…yg agak tegas..yg jarang nk gelak..jauh sakli nk mnanagis2 mcm ni….(mrajuk tiap2 hari ngn tokma…)






PELIK campo HAIRAN….

Tringat kate2 seorang pkar motivasi “ manusia memerlukan kata2 nyer didengar, sama seperti tubuh memerlukan makanan dan minuman untuk hidup..”

…it means…. “bkn shj meminta utk didengari..tp meminta utk dmngertikn…” ermmmm….

Terlalu abstrak utk difahami…tp e2 lah hakikatnyer slagi seseorang e2 masih bergelar seorang manusia…..saat umur smakin hari semakin pendek (kite smakin mnghmpiri mati,jd umo smkin pendek) duit @materialistik bkn lagi satu keprluan dan tujuan hidup …yg sering dihitung dan bermain dihati masa 2 ialah adekah kite akan mati akan ditemani oleh keluarga @ mati berseorangan….??? (ni ayat yg jada slaloo sebutkan….) n setiap kali kwan @ jiran yg sebaya umurnyer pegi…saat 2 la..mukanyer turut berubah......dan trus jarinyer membilang satu persatu orang yg telah xde…..

………7.20 pm ( 17hb April 10) babak ke dua………

…..azan magrib abah waktu saat 2 sngguh sayu…..sayu dari hari2 yg biase ku dengar….ade getaran di setiap hujung lafaz azannyer…(ckup mngerti tuk stp ape yg berlaku..)

…….8.30….celoteh munirah n tiqah di meja makan 2 sgt rancak…berselang seli crite dari mereka dan kadang2 bersaing ssame diorang nk crite ttg ape yg dah belaku spanjag ku tiade…..hnye skadar mndengar…dan mndengar bkn skadar dr telinga..tp ditambah dgn mata hati merenung stiap ibrah yg diberikan oleh MU…..ttg hikmah ape yg sudah berlaku…hati akur bertemankan sabar, redha dgn ape yg berlaku tp akal ligat memikirkan penyelesaian terbaek”





“bdak kecik pn sdh arif dan cukup mngerti situasi yg menyelubungi dri mereka….”



p/s:

mode Blogger :

: : bluR (^,^) –idop msti diteruskan..”jgn behnti kejar snyuman diberi tnpa smua
benci menghantui hatiy”
berlari ~~~


: : Rs bsalah : Ponteng klas..tp ati xtnang pk keje …huhu..sori rep…ak mmg kna blik…

3 comments:

Tinta Al-Murabbi said...

salam..

ak terhidu nama aku dsebut disini..

hoho~ ILEK la na..ak da settle kan ape yg patot..xyh riso2..hoho~

hitamputeh said...

kdg2 kehidupan itu indah..kdg2 kehidupan itu pelik...tp kdg2 jugak kehidupan itu unik...cuma yg pasti kehidupan di dunia ini akan ada penghujung nyer.....

na's said...

tinta murabbi :

ho2...ade nm ko ker...??? musykil99x
jp nk tgk..mmmm
a'ah...adela arep...
ho2...
yela...yela....thnx a lot la...
bjaye gak arini makro-teaching 2...
ngee =D (mr-jakpo cam puas atie jer td...he )

hitam putih...:

mmmm...btol 2....kte akn muda 2x..
bkn skali... jd "mude hnye skali" 2 mmg xbley nk pakai sgt...ngee =D

n yg plg pasti mude yg kali ke -2 kekal selamenyer kat saner nnt....