Friday, August 19, 2011

F.O.R.G.I.V.E

"Sekalipun si hamba datang dosa sepenuh langit dan bumi, sebanyak pepasir di pantai, seluas air di lautan, Allah akan mengampunkannya. sebesar-sebesar dosa manusia, besar lagi pengampunan Allah SWT. Malah, keampunanNya sentiasa mendahului kemurkaanNya"

Keciknyer kesalahan manusia sesama manusia, berbanding dosa manusia dengan yang Esa,Apakah alasan kita untuk tidak memaafkan???huhu...sedangkan Allah sudi memaafkan walau sebesar mana pun dosa kita, insan yang hina ini kepadaNya, zat yang maha Mulia.






"Maafkan dosa sesama kita, agar mudah kita bicara di mahkamah keadilanNya. Allah Penyayang, suka kepada orang yang penyayang. Allah maha pemaaf, dan suka kepada orang yang suka memafkan..maafkanlah agar dimaafkan..." =P


"Tolaklah(kejahatan yg ditunjukkan kepadamu) dgn cara yg lbh baik, apabila engkau berlaku demikian maka org yg menaruh rasa permusuhan rasa permusuhan terhadapmu, dgn serta merta akan menjadi seolah-olah SAHABAT KARIB"

(Surah al-Fussilat : 34)





Egokah diriku.....????siapa kita utk menyimpan sifat "ketuhanan" dalam diri yng bgitu hina dan kekurangan...tp ak juga pnya hti prasaan prlu dijaga...BUKANKAH mndengar ssuatu yg pahit e2 lbh tnggi nilainya dr kite slamanyer diPERBODOHKAN...kerap kali sudah ku pesan...tidak MENGERTIKAH..????



-xsmua ats dunia ni memerlukan sebab...tp 2 bkn alasan yg terbaik kan????

-Ketahuilah.. hidup seseorang e2 tidak berkat slama mna dia berbuat kejahtan terhadap saudaranya...


-Mode:

Hope ble SAKIT ku hilang prasaan B**** 2 pegi jaoh-jaoh...ssunguhnya ak tdk mhu brada dlm kondisi yg mnyesakkan dri...LEMAS..

No comments: