Monday, February 27, 2012

:: Bersangka Baik Dengan Kehidupan::

Ceritanya::

Lbh kang sbulan lbih kat skola ni ak pling suker tg0k akak kt dn meje ak ni...ilek je...c00l je uat kje...1st jmpe die ingt die da lame kt sk0la ni...ble sembang lame2 skit baru taw yg die bru je bln 12 ari 2 transfer kt sni..tp syes xnmpak cam org bru..cam da lame ngn suasne kt sni...huhu..bnde ptame yg aku ingt ag yg die ckp n leh mlekat smpai skunk "ala uat je kje..xyah mrungut...kl0 kte merungut p0n kte kna buat jugak..s0 baik kte buat je.."

Bt0l gk kn..kal0 kte uat n try sdaye m'enj0ykan dri ngn ssuat kje 2 kte xdela stress sgt...bsangka baik ngn smua kje yg tlh dberi..my b ade sumtim yg kte blh blja dr 2...huhu...








::(Sumber U.PJ)::

Bersangka baiklah walaupun kekadang keadaan tidak sebaik yang kita sangkakan. Bukan menafikan realiti, tetapi demi ketenangan hati. Orang yang buruk sangka akan tersiksa dua kali, pertama oleh sangkanya atas keburukan yang belum terjadi. Kedua, oleh derita hatinya apabila yang buruk itu telah benar-benar terjadi.

Apabila kita bersangka baik, hati akan menjadi lebih tenang. Kita punya tenaga dan upaya untuk menghadapi ujian hidup apabila kita hadapinya dengan tenang. Ya, mungkin kita tidak mampu mengubah keadaan, tetapi sekurang-kurangnya kita punya kekuatan untuk menghadapinya. Pada hal yang buruk dan sukar itu kekadang hanya seketika, atau boleh jadi yang buruk itu… tidak buruk sama sekali. Ada hikmah yang tersirat di sebaliknya. Ada kebaikan yang tersembunyi di belakangnya. Begitulah hidup… satu siri misteri yang tidak dapat ditebak dan diduga.

P/s:

Apa yang perlu kita lakukan… bersyukur dengan apa yang ada. Bila bersyukur Allah tambah nikmat. kata bijak pandai, “jangan minta hidup yang mudah tetapi pintalah hati yang tabah untuk menghadapinya!!!



MODE::

// Sy sdang mmbna motivsi dlm dri sy sndri..kje blambak2..sdaye upaye cba m'c0olkan dri syer...ngee =)

“Jika sesat di hujung jalan, balik ke pangkal jalan. Tetapi jika jalan sudah benar namun pelbagai masalah menghalang, jangan berpatah balik, teruskan perjalanan!!! (kaki da melangkah ke dlm bidang skunk ni..tuk berpatah blik suda tdk mungkin..tp utk menginovasikan dri dlm dlm bdg ni 2 yg spatotnya dibuat kn...)

Ade ape ngn 13Mac (syer suda tdk sabar tuk jmpe bez friend n kengkawan syer..ngee=) myb lps ni da susa nk jmpe korang smua..)

No comments: