Tuesday, April 3, 2012

SunyI vS sEpi..

Sunyi, sepi, keseorangan, semuanya membawa maksud yang lebih kurang sama. Ia merupakan satu adunan perasaan yang membuatkan seseorang itu lemah. Bila terasa sepi, mulalah satu persatu kenangan menjengah ke minda. Bila kesunyian, rasa terpinggir dan tersisih.

Kita tidak boleh lari dari rasa sepi dan sunyi. Manusia tidak lengkap tanpa kedua-kedua perasaan itu. Kadangkala kesunyian dan kesepian mengajar kita menjadi lebih tabah. Tidak kurang juga membuatkan jiwa kita parah. Bergantung pada sejauh mana kita mampu mengawalnya.


Entahlah, sukar untuk dimengerti mengapa kita berasa sepi dan sunyi walau ada kawan atau teman di sekeliling. Mungkin, semuanya harus kembali semula ke titik permulaan, iaitu iman dan taqwa. Hati ini sepi, mungkin kerana kurangnya amal. Jiwa ini sunyi, mungkin kerana tidak mendekati yang Maha Esa.

Justeru itu, marilah kita timbal semula, renungkan sejenak. Bila diri kesunyian dan kesepian, sejauh manakah kita mengingati Yang Maha Pencipta? (^_~)


m0de:

Sebenarnya... sy rind0u kwn2 mktb syer..rndu kls PAI dlu2..rndu glagat,glak tawa di0rg...

i wishh u 0l olwiz here~




Goodbye to you my trusted friend
We've known each other since we were nine or ten
Together we've climbed hills and trees
Learned of love and ABC's (lgu dlu2..)




==



5Thun setengah bersama...inilah Hasil Usaha K.A.M.I

2 comments:

:sour n sweet: said...

betol2...uhuk...cam best alam belajar walupun gado2 ngn pak gad..hehe..windu pak ngah gaks...

lopat tike said...

kesunyian n kesepian mengajar erti berdikari...kene trus belajar n kuat yer..mngkinkah taun depan akan merasa lg keperitan n keseksaan anda berjauhan..sabar ye..akn ada pendorong disisi anda..